Veel gestelde vragen
We snappen dat je misschien wat vragen hebt. Geen zorgen, we hebben alvast de meest voorkomende vragen voor je op een rijtje gezet. Heb je nogsteeds vragen of wil je iets anders weten? Je kunt ons altijd bereiken door te bellen naar 085 - 004 43 63 of een mailtje te sturen naar een mail naar info@feelgreencompany.nl.
Bestellen
› Hoe plaats ik een bestelling?
Wanneer je een product hebt gevonden die je graag wilt bestellen is het heel simpel. Kies het aantal items dat je wilt ontvangen, eventueel de kleur van het artikel en of deze bedrukt moet worden. Ook het formaat van de bedrukking, de locatie en hoeveel kleuren jouw logo heeft kun je hier selecteren. Plaats het artikel in de winkelwagen en vul de correcte adresgegevens in. Klopt alles? Kies dan voor de gewenste betaalmethode en klaar! Je ontvangt van ons automatisch een bevestiging met jouw bestelling.
› Wat is de status van mijn pakket?
Wanneer je pakket verzonden is ontvang je van ons een track and trace code. Zo kun je zelf de status van het pakket bekijken. De verspreiding van brievenbuspakketjes wordt verzorgd door PostNL.
› Kan ik een sample ontvangen van een artikel?
Dat kan zeker! Dit kan je eenvoudig doen via de productpagina door te kiezen voor ‘’sample bestellen’’.Je betaalt dan de verzendkosten en stukprijs van het artikel. Ga je een bestelling plaatsen? Dan zijn die kosten voor ons.
Betalen
› Moet ik direct afrekenen?
Dit hoeft niet maar het mag wel. Je kunt kiezen voor een betaling op factuur of direct betalen met iDeal of creditcard. Wanneer je bijvoorbeeld nog niet weet wat je definitieve aantal zal zijn of je wilt een pakket dat net anders is dan onze website, kies dan voor betaling op factuur.
› Kan ik op factuur of achteraf betalen?
Ja dat kan zeker. Kies dan bij het afrekenen voor betaling op factuur.
› Kan ik ook met iDeal of creditcard betalen?
Ja dat kan zeker. Kies dan bij het afrekenen voor betaling via iDeal of creditcard.
› Wat is jullie betalingstermijn bij betaling op factuur?
Wij houden standaard een betalingstermijn van veertien dagen aan. Is dit voor jou organisatie anders geregeld? Neem dan contact op via info@feelgreencompany.nl dan kijken we samen naar de mogelijkheden.
Verzending en levering
› Wat is jullie levertijd?
De levertijd is terug te vinden in de artikelomschrijving. Maar je kunt er vanuit gaan dat ieder artikel onbedrukt binnen twee tot vijf werkdagen geleverd kan worden, afhankelijk van het artikel en de aantallen. Met bedrukking is de levertijd 5-10 werkdagen na akkoord van de digitale proef. Van november tot en met december gelden er langere levertijden in verband met de kerstdrukte.
› Kan ik een spoed order plaatsen?
Natuurlijk, wij denken graag mee en houden wel van een uitdaging. Stuur een e-mail naar info@feelgreencompany.nl of bel 085 - 004 43 63 en we kijken samen naar de mogelijkheden.
Bestanden aanleveren en bedrukkingen
› Hoe kan ik het logo dat bedrukt moet worden aanleveren?
Jouw logo of bedrukking kun je direct uploaden in de webshop bij het plaatsen van je bestelling. Let er op dat dit een gevectoriseerd EPS, AI of PDF bestand moet zijn. Afbeeldingen zoals JPG of PNG kunnen niet op artikelen gedrukt worden. Ook niet wanneer deze geplaatst zijn in een EPS, AI of PDF bestand. We hebben de vector nodig om te kunnen printen. Heb je dit bestand niet? Stuur dan een mailtje naar info@feelgreencompany.nl met het scherpste en grootste bestand dat je wel hebt, dan kijken we samen of wij hem om kunnen zetten voor je. Vergeet niet je ordernummer te vermelden!
› Welk bestandsformaat moet mijn logo zijn om te drukken?
Van jouw logo of bedrukking hebben wij een gevectoriseerd EPS, AI of PDF bestand nodig. Afbeeldingen zoals JPG of PNG kunnen niet op artikelen gedrukt worden. Ook niet wanneer deze geplakt zijn in een EPS, AI of PDF bestand. We hebben de vector nodig om te kunnen printen. Heb je dit bestand niet? Stuur dan even een mailtje naar info@feelgreencompany.nl met het scherpste en grootste bestand dat je wel hebt, dan kijken we samen of wij hem om kunnen zetten voor je. Vergeet niet je ordernummer te vermelden!
› Ik heb alleen een JPG of PNG bestand, is dat erg?
Met uitzondering van onze groeipapierkaarten hebben we wel echt een gevectoriseerd EPS, AI of PDF bestand nodig. Heb je dit bestand niet? Stuur dan even een mailtje naar info@feelgreencompany.nl met het scherpste en grootste bestand dat je wel hebt, dan kijken we samen of wij hem om kunnen zetten voor je. Vergeet niet je ordernummer te vermelden!
› Help, ik weet niet of ik het goede logo heb verzonden!
Een AI of EPS bestand kun je vaak niet zelf openen. Geen probleem, stuur dan ook nog een gewone afbeelding naar info@feelgreencompany.nl van het logo dat het moet zijn. Dan controleert onze studio of hij juist is. Ook ontvang je altijd nog een digitale proefdruk ter controle.
› Mijn logo heeft heel veel kleuren, of een verloop van licht naar donker, hoeveel kleuren moet ik dan kiezen?
Bij ieder product staat het aantal kleuren vermeld dat daarop bedrukt kan worden. Is het hoogste getal niet genoeg en staat er een fullcolour optie bij? Ga dan voor full colour. Ook wanneer jouw logo een verloop heeft in kleur kies je voor de full colour bedrukking.
› Kunnen jullie een ontwerp voor ons maken?
Dat kan zeker. Dat vinden wij zelfs heel leuk! Onze studio maakt graag een ontwerp die past bij het cadeau, de boodschap of jullie huisstijl. Heb je speciale wensen of een idee voor het ontwerp? Geef die dan door bij het plaatsen van je bestelling of stuur een mailtje naar info@feelgreencompany.nl.
› Wat is een gravering?
Een gravering is een soort brandmerk, gemaakt met een laser. Het logo of jouw bedrukking is daarmee altijd in één ‘kleur’. Door het branden krijg je een mooie donkerbruine geblakerde kleur. Iedere gravering kan daardoor net iets afwijken van de andere.
› Hoe lever ik de tekst aan voor op de kaart?
De tekst voor het groeipapierkaartje kun je direct invoeren bij jouw bestelling in de webshop. Ben je er nog niet helemaal uit? Geen probleem. Stuur de tekst dan later in een e-mail naar info@feelgreencompany.nl samen met jouw ordernummer.
› Krijg ik een proefdruk te zien voordat de bestelling verzonden wordt?
Jazeker, je ontvangt altijd een digitale proef van een bedrukking of een kaartje. Lever je zelf al een compleet ontwerp aan voor een kaart, dan blijft deze zoals hij is.
Brievenbuscadeautjes
› Kunnen jullie de brievenbuscadeautjes naar huisadressen verzenden?
Ja, dat kan zeker. Vink dan bij het afronden van je bestelling de levering naar meerdere huisadressen aan. De adressen kun je aanleveren in een Excel bestand via info@feelgreencompany.nl. De pakketjes worden vervolgens door PostNL verspreid door het land.
› Hoe gaan jullie om met de privacy- en AVG regels?
Alle gegevens worden vertrouwelijk behandeld en na het verzenden worden alle persoonsgegevens verwijderd uit ons systeem. Het is ook mogelijk om een verwerkersovereenkomst van jullie te tekenen of wij leveren er een aan. Klik hier om onze verwerkingsovereenkomst te downloaden en te gebruiken.
Ook hebben we een speciaal systeem waarbij mensen zelf pakketjes kunnen bestellen. Wij zijn hier flexibel in. Vraag gerust naar de diverse mogelijkheden via info@feelgreencompany.nl of bel 085 - 004 43 63.
› Hebben jullie een verwerkersovereenkomst of kunnen wij die aanleveren?
Beiden is voor ons geen probleem, we horen graag wat de voorkeur van jouw organisatie heeft.
› Kan ik de pakketjes zelf verzenden naar de huisadressen?
Dat kan zeker. Vul dan het afleveradres in waar de pakketten geleverd mogen worden tijdens het plaatsen van je bestelling. Wij sturen de pakketten dan in een keer op. Ze worden verpakt in verzenddoosjes, dus het enige wat je dan nog hoeft te doen is een adressticker plakken en versturen.
Groeipapier
› Wat is groeipapier?
Groeipapier is een speciaal eco-papier gemaakt van 100% afbreekbare materialen. Wanneer je het papier plant in een pot aarde of buiten in de tuin, ontkiemen de zaden in het papier en groeien ze uit tot planten. Het papier zelf is biologisch afbreekbaar en er zal geen afval achterblijven. Alleen bloemen, kruiden of zelfs groenten die de aarde ten goede komen!
› Hoe lever ik de tekst aan voor op de groeipapierkaart?
De tekst voor het kaartje kun je direct invoeren bij jouw bestelling in de webshop. Ben je er nog niet helemaal uit? Geen probleem. Stuur de tekst dan later in een e-mail naar info@feelgreencompany.nl samen met jouw ordernummer.
› Hoe lang mag de tekst zijn voor op de groeipapierkaart?
Ga uit van 80 tot maximaal 150 woorden. We maken er dan een A6 of A5 kaartje van, afhankelijk van de tekst die je aanlevert. Je krijgt vervolgens nog een digitale proef te zien van het kaartje.
› Kan ik zelf een ontwerp aanleveren voor de kaart bij het geschenk?
Dat kan zeker. Standaard printen wij de kaarten op 80 grams groeipapier. Het is daarbij belangrijk dat er niet meer dan 30% inktdekking geprint kan worden. Grote vlakken kleur of foto’s kunnen dus niet gedrukt worden. Dan komen de zaadjes niet meer uit en dat zou jammer zijn. Daarnaast kunnen we niet aflopend printen en dient er dus altijd een wit rand om het ontwerp te zitten. Er hoeven geen snijtekens aangehouden te worden in het drukbestand, gewoon op een A5 of A6 formaat in PDF is helemaal goed. En vergeet niet te vermelden dat de kaart in bloemen kan veranderen. 😉
› Kan er een foto op de kaart worden gedrukt?
We adviseren om dit niet te doen. Een kleine foto is nog mogelijk maar door de zaadjes in het papier komt dit vaak niet mooi over. Daarnaast zal het grote inktvlak de zaadjes tegenhouden om goed uit te komen. En dat is natuurlijk zonde!
› Kan er een QR code op de kaart worden gedrukt?
Ja dit kan zeker, geen probleem. Lever de QR code los bij ons aan, zoals je het logo aanlevert, dan verwerken wij hem in het ontwerp voor jouw kaart. Of verwerk hem alvast in jullie eigen ontwerp.
› Komt er uitleg bij het groeipapier?
Op het kaartje printen we altijd de zin mee ‘Plant deze kaart voor bloemen’. Zo neemt het de aandacht niet weg van jouw boodschap maar weten de mensen wel wat die bobbeltjes in het papier zijn. 😉
› Kunnen jullie een ontwerp voor ons maken?
Dat kan zeker. Dat vinden wij zelfs heel leuk! Onze studio maakt de kaartjes op met een vrolijke print die past bij het cadeau, de boodschap of jullie huisstijl. Heb je speciale wensen of een idee voor het ontwerp? Geef die dan door bij het plaatsen van je bestelling of stuur een mailtje naar info@feelgreencompany.nl.
› Hoe snel kan groeipapier geleverd worden?
Het standaard groeipapier in A6, A5 of A4 formaat drukken wij zelf. Hierdoor kunnen we al binnen een of twee werkdagen verzenden. Heb je een spoedorder? Stuur dan wel even een extra mail naar info@feelgreencompany.nl of bel 085 - 004 43 63.
› Krijg ik nog een proef te zien van het groeipapier voordat deze gedrukt wordt?
Jazeker. Je ontvangt altijd een digitale proef ter goedkeuring.
Kerstpakketten
› Hebben jullie ook een kerstpakketten showroom?
Jazeker. Onze showroom kan bezocht worden in Utrecht of Rotterdam. Bel voor een afspraak naar 085 - 004 43 63 of stuur een mailtje naar info@feelgreencompany.nl.
› Tot welke datum kan ik een kerstpakket bestellen?
Afhankelijk van de voorraad kunnen we zelfs een paar dagen voor kerst nog wel een pakket voor je regelen. Wil je zeker zijn van een ruime keuze of een pakket op maat? Start dan uiterlijk begin november al met het regelen van je kerstpakket.
› Wat is de minimale afname voor kerstpakketten?
De minimale afname voor een kerstpakketten is 24 stuks per pakket.
› Ik heb een leuk pakket gezien, maar wil net iets anders, kan dit?
Dat kan zeker. Houd er wel rekening mee dat er de laatste twee weken voor kerst er veel producten uitverkocht zijn. Het is dus goed om vroeg te beginnen met een pakket dat je aan wilt passen. Iets eruit halen kan natuurlijk altijd. Stuur een e-mail naar info@ecogiving.nl met je wensen of geef je aanpassingen aan tijdens het plaatsen van je bestelling in de webshop.
› Kan ik een compleet eigen kerstpakket samenstellen?
Jazeker. We kunnen een kerstpakket op maat voorstellen, items toevoegen die je op onze website hebt gezien of je pakket bijvoorbeeld aanvullen met een waardebon. Je kunt het zo gek bedenken en wij regelen het voor je. Houd er wel rekening mee dat in de laatste twee weken voor kerst er veel producten uitverkocht zijn. Het is dus goed om vroeg te beginnen met een pakket dat je op maat wilt maken. Stuur een e-mail naar info@feelgreencompany.nl met je wensen en we gaan aan de slag met een offerte en kerstpakket speciaal voor jouw organisatie.
› Kunnen we zelf een item toevoegen aan het kerstpakket?
Een item toevoegen kan zeker. Of je nu ergens nog iets anders leuks hebt gezien of een product dat bijvoorbeeld van jouw organisatie is wilt toevoegen. Alles is mogelijk! Houd er wel rekening mee dat in de laatste twee weken voor kerst er veel producten uitverkocht zijn. Het is dus goed om vroeg te beginnen met een pakket dat je aan wilt passen. Iets eruit halen kan natuurlijk altijd. Stuur een e-mail naar info@feelgreencompany.nl met je wensen of geen je aanpassen aan tijdens het plaatsen van je bestelling in de webshop.
› Kunnen jullie ook de kerstkaart voor ons verzorgen?
Dat kan zeker. Dat vinden wij zelfs heel leuk! In ieder kerstpakket zit ook altijd een groeipapier kaart op A6 formaat met jouw boodschap inbegrepen. Onze studio maakt de kaartjes op met een mooie december print, de boodschap of jullie huisstijl. Heb je speciale wensen of een idee voor het ontwerp? Geef die dan door bij het plaatsen van je bestelling.
› Kunnen jullie de kerstpakketten naar huisadressen verzenden?
Kunnen jullie de kerstpakketten naar huisadressen verzenden?
Ja, dat kan zeker. Vul dan bij je bestelling de levering naar meerdere huisadressen aan. De adressen kun je aanleveren in een Excel bestand via info@feelgreencompany.nl.
Ja, dat kan zeker. Vul dan bij je bestelling de levering naar meerdere huisadressen aan. De adressen kun je aanleveren in een Excel bestand via info@feelgreencompany.nl.
› Hoe gaan jullie om met de privacy en AVG regels?
Alle gegevens worden vertrouwelijk behandeld en na het verzenden worden alle persoonsgegevens verwijderd uit ons systeem. Het is ook mogelijk om een verwerkersovereenkomst van jullie te tekenen of wij leveren er een aan. Ook hebben we een speciaal systeem waarbij mensen zelf pakketjes kunnen bestellen. Wij zijn hier flexibel in. Vraag gerust naar de diverse mogelijkheden via info@feelgreencompany.nl of bel 085- 004 43 63.
› Kan ik de kerstpakketten zelf afhalen?
Onze kerstpakketten worden ingepakt in Rotterdam en kunnen op afspraak ook afgehaald worden. Houd er wel rekening mee dat een traditioneel kerstpakket veel ruimte inneemt. Een busje is daarom al snel nodig voor het vervoeren van de kerstpakketten.
› Ik wil een Nieuwjaars pakket, kan dat ook?
Dat kan zeker. Als je een ruime keuze wilt hebben raden we je aan om je bestelling alvast in november of begin december te plaatsen. Geef dan in je bestelling aan dat het om een Nieuwjaars pakket gaat en wanneer je deze wilt laten verzenden.
Assortiment
› Hoe weet ik of een product duurzaam is?
Alle producten in het Feel Green Company assortiment hebben een duurzaam karakter. Dat betekent dat ze minder belastend zijn voor het milieu, gemaakt zijn van gerecycled materiaal of dat er een sociale onderneming achter het product zit die weer zorgt voor meer werkgelegenheid en het helpen van mensen met een achterstandspositie in de samenleving. Ben je benieuwd naar meer achtergrond van een bepaald product dan je op de website kunt vinden? Neem dan gerust contact met ons op via info@feelgreencompany.nl.
› Waar worden jullie producten gemaakt?
Dit verschilt per artikel. Staat het niet in de omschrijving van het product maar ben je wel benieuwd? Neem dan gerust contact met ons op via info@feelgreencompany.nl en vertel ons van welk product je meer achtergrondinformatie wilt.
› Ik heb zelf een leuk product voor in jullie assortiment, kunnen we samenwerken?
Natuurlijk! We vinden het altijd leuk om mooie duurzame producten aan ons assortiment toe te voegen. Neem gerust contact met ons op!
Contact
› Hoe kan ik persoonlijk contact met jullie opnemen?
Dit kan per e-mail via info@feelgreencompany.nl, stuur een Whatsapp bericht of bel naar 085 - 004 43 63.
› Hoe snel reageren jullie op vragen?
We streven ernaar alle vragen op werkdagen binnen 24 uur te beantwoorden. In de kerstperiode van november tot en met december doen we ons best om je op werkdagen binnen 48 uur te beantwoorden.